maanantai 28. tammikuuta 2019

Ressu

Yhtenä päivänä sain päähäni, että pitää kokeilla Ressun huovuttamista. Minulla on Ressu-hahmoja muovisina (eri kokoisina) hahmoina, mutta kaikilla on joku "rooli", ei ole pelkkää perus-Ressua. Kun joulun aikaan kokeilin neulahuovutusta tekemällä pari eläintä, lumiukon ja tontun, uskalsin ryhtyä tikuttamaan Ressua. Kovin suuria odotuksia ei suorituksesta ollut, mutta nyt olen kyllä tyytyväinen tuohon mitä olen saanut aikaan.
Kokomallina oli valepuvussa oleva ensimmäisen maailmansodan lentäjäsankari-Ressu. Useanana päivänä olen tikutellut ja jättänyt välillä hahmon "hautumaan", mutta tänä aamuna lomapäivänä uunia lämmittäessä (ulkona -30 C) sain hahmon valmiiksi.

Ressun koppikin on edistynyt hieman. Olen saanut valosarjan vedettyä kokonaan paikoilleen, mutta lopullinen kiinnittäminen ja piuhojen piilottaminen on vielä kokonaan tekemättä. Ensin teen huonekaluja paikoilleen. Aloitin sängystä ja kirjahyllystä, kun portaikot olin saanut jo paikoilleen.


Valmiista kirjahyllystä tuli saman värinen kuin sängystä. Sängyn vuodevaatteet mietityttää, mitä kivaa siihen keksisi.

Vielä pari talokuvaa.


4 kommenttia:

  1. No ihan on just Ressun näköinen! Vielä se tipu siihen kaveriksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kaustisen huovutuskokeilu on seuraavana ohjelmassa. Saa nähdä, montako päivää siihen menee :)

      Poista
  2. Vau - hieno Ressu! Jännityksellä täällä ootetaan kuvia Ressusta omassa "talossaan" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kunhan saan "taloa" vähän enemmän sisustettua, voisi ottaa jonkun kuvan tännekin.

      Poista